Rejs żeglarski po Zatoce Gdańskiej

W czerwcowy weekend wypłynęliśmy na dwuetapowy na rejs po Zatoce Gdańskiej. W rejsie wzięły udział dwie siedmioosobowe załogi.
W Pucku czekał na nas jacht VECTOR. Po zaokrętowaniu i zapoznaniu się z jachtem przygotowaliśmy kolację z przywiezionych produktów. Pogoda tego dnia była wietrzna i chłodna – wiał wiatr 4 w skali Beauforta. W nocy wiatr się uspokoił, ale z nastaniem dnia znów zaczął się wzmagać do 4 w skali Beauforta. Na szczęście wiał z północy, więc do Gdyni żeglowaliśmy z wiatrem.
Po dopłynięciu do Gdyni i zjedzeniu przygotowanego na jachcie obiadu razem z załogą drugiego etapu poszliśmy obejrzeć pamiątkowe tablice poświę-cone zasłużonym żeglarzom Pomorza.
Po wyjeździe pierwszej załogi, korzystając z ładnej pogody udaliśmy się na spacer na Bulwar Nadmorski. Po powrocie na jacht i zjedzeniu kolacji poszliśmy spać.
Następnego dnia rano wypłynęliśmy z Gdyni. Wiał północno-wschodni wiatr z siłą 1-2 stopni w skali Beauforta, niebo było bezchmurne. W ciągu dnia wiatr stężał do 3 w skali Beauforta zmieniając kierunek na wschodni.
Po pięciu godzinach spokojnej żeglugi zacumowaliśmy w Pucku. Po zjedzeniu obiadu sklarowaliśmy jacht, spakowaliśmy swoje rzeczy i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.